събота, 18 юни 2022 г.

Отворен достъп, отворена наука, отворено образование: защо „отворено…“?

Запознайте се със статията на доц., д-р Милена Миланова от СУ "Св.Кл. Охридски".
Студията има обзорен характер като разглежда различните аспекти на „отвореността“ опитвайки се да представи формите и основните характеристики на отвореното знание, отворените данни, отворената наука, отвореният достъп, отвореното образование. Основна характеристика е свободният и безплатен достъп за крайния потребител до данни, знание, ресурси в зависимост от неговите нужди и цели, и при спазване на правата на интелектуална собственост. Съчетаването на новите технологии с процесите по създаване, достъп, разпространение на данни, информация и знание както съществуващо, така и нововъзникващо, провокира появата на новата парадигма. „Отворено“ означава промяна в комуникацията, съвместната дейност, споделянето на ресурси, означава и гарантиране на прозрачност в управлението, ангажираност на различни общности в общи проекти, поява на нови модели в развитието на наука, образование, култура, управление. (Резюмето е на автора).



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Обратна връзка